Tijmen Pardijs.

tijmen.pardijs@allinconsulting.nl

Tijmen Pardijs: “Ik heb het idee dat wij goud in handen hebben”

Ruim een jaar geleden richtte hij allin consulting op, vanuit de behoefte om samen met andere professionals meer toegevoegde waarde te kunnen bieden aan zijn klanten. Met de gedachte dat in elke verandering de mens centraal hoort te staan. Zijn verhaal heeft aantrekkingskracht, die maakt dat steeds meer professionals zich aan allin verbinden en het klantenbestand groeit. Wie is Tijmen Pardijs? Wat is zijn achtergrond en wat is zijn visie op het bedrijf?

“Na mijn studie Technische Bestuurskunde in Delft – een brede opleiding voor bruggenbouwers tussen business en technologie – ging ik als business analist aan de slag bij een IT-consultancy bureau. Ik voerde mijn opdrachten uit bij grote telecombedrijven, en het bedrijf vormde daarbij een hechte achterban die ruggespraak, kennisdeling en intervisie bood. Die combinatie vond ik ideaal: bij grote bedrijven in de gaarkeuken kijken èn vaste collega’s hebben waar ik van op aan kon. Toen ik in dienst kwam werkten daar vijftien medewerkers, en toen ik 7 jaar later vertrok waren we met vijftig. Het gaf een gevoel van trots bij een succesvolle club te horen. Ik kijk daar met veel plezier op terug.

Als business analist hielp ik product management en operationele afdelingen van mijn klanten met het uitwerken van hun wensen, het ontwerp van hun bedrijfsprocessen en de vertaalslag naar functionele eisen aan te ontwikkelen IT-systemen. De projecten waren er grofweg in twee smaken: het op de markt brengen van nieuwe producten of het middels procesverbetering en automatisering scheppen van orde in soms zeer chaotische operationele afdelingen. Soms was de kern het vervangen van legacy IT-systemen, waar de uitdaging vooral zat in het achterhalen van de werking van het bestaande systeem, het in kaart brengen van de informatiestromen en het komen tot een beheersbare fasering.

Terwijl ik – en de meeste projectleden om mij heen – mij vooral richtte op inhoudelijke vraagstukken merkte ik gaandeweg dat projecten soms stroef verliepen of zelfs faalden om heel andere redenen. Ik raakte meer en meer geïnteresseerd in de mens- en organisatiekant van de veranderingstrajecten waar ik onderdeel van uitmaakte. Ik volgde een studie Organisatieadvies in Rotterdam en besloot mijn eerste werkgever te verlaten.”

Tijmen werkte twee jaar voor één van de grote internationale consultancyhuizen, kreeg daar de mogelijkheid ervaring op te doen buiten de telecomsector en besloot toen als zelfstandig consultant verder te gaan.

 “Ik had de behoefte mijn eigen agenda te bepalen en het ondernemerschap lonkte. Mijn eerste opdracht was voor mij een bijzondere. Mijn rol was dat ik voor nieuwe, nog te ontwikkelen diensten draagvlak verkreeg onder een groot aantal marktpartijen waar de nieuwe diensten voor bedoeld waren. Dit draagvlak was belangrijk aangezien besluitvorming gebeurde middels consensus, en de marktpartijen hadden soms tegengestelde belangen. Deze rol vroeg bij uitstek om inlevingsvermogen, inzicht in belangen en tact, en sloot mooi aan bij de studie die ik volgde. Ik leerde er veel van mijn opdrachtgever en samen boekten we successen maar we haalden ook wel eens bakzeil.”

In deze periode kregen Tijmen en zijn vrouw een dochter en werd hun huis in Den Haag te klein. Ze verhuisden naar Amersfoort – vanwege de centrale ligging en dichtbij opa en oma – en daar kregen ze een zoon. Na vier jaar werkzaam als zelfstandige leerde hij Maarten Benschop kennen. Maarten en hij werkten samen in een weerbarstig project waarin de enorme tijdsdruk, impact op legacy systemen en grote afhankelijkheden van derde partijen een stevige uitdaging vormden.

 “We leerden elkaar goed kennen en toen hij vertelde zich te oriënteren op een nieuwe baan, kwamen we op het idee samen te gaan ondernemen. Sindsdien hebben we samen gebouwd aan allin consulting. Ik ben trots op waar het bedrijf staat, met een schitterend kantoor in Utrecht, een investeerder, mooie opdrachten en bevlogen collega’s. Overigens is het niet alleen maar glans hoor, het ondernemen gaat met vallen en opstaan. Soms gaat het me niet snel genoeg. We zijn met name sterk in het vinden en aan ons verbinden van heel goede professionals. Als ik hen zie heb ik echt het idee dat we goud in handen hebben. We hebben loyale klanten in de markten telecom, automotive en financial services, en sinds kort werken we ook voor een overheid. Een mooie basis voor verdere groei.”

Tijmen is als allin consultant werkzaam als product owner van de nieuwe mobility sharing dienst HUUB van Next Urban Mobility. Het is een voorbeeld van de projecten die allin doet, waarbij een onderdeel van de digitale strategie van de klant hands-on verwezenlijkt wordt.

“Met allin zorgen we voor beweging, voor actie, voor resultaten. We helpen onze klanten hun ideeën concreet te maken en te realiseren. Creativiteit, scherpe analyse en dadendrang. We gaan pas weg als het af is, schrikken niet terug als het even moeilijk wordt en hebben steeds oog voor de mensen die de oplossing gaan gebruiken en de mensen die de oplossing realiseren.”

Met mijn eerste werkgever als lichtend voorbeeld zie ik een toekomst voor me met allin als hechte club professionals, die dezelfde waarden delen en die samen successen boeken voor onze klanten. Samen trots op ons groeiende bedrijf en op de toegevoegde waarde die we leveren aan onze klanten.

Tijmen Pardijs

Product Owner, allin consulting

Wil je weten wat ik of allin consulting voor jou kan betekenen? Neem dan contact met mij op via bovenstaande contactgegevens of vul ons contactformulier in. 

Vondellaan 30
3521 GH  Utrecht

KVK: 68149913
BTW: 857321997B01

Contact

contact@allinconsulting.nl

0302819645

Afspraak plannen?

Overig

Algemene voorwaarden
Privacy en cookie statement

Volg je ons al?